Defecten en garantie

Defecten of garantie.
Indien een product niet goed functioneert kunt u de handleiding van de fabrikant nalezen en proberen of uw probleem hiermee is verholpen. Ook op de websites van de fabrikant en van ons kunt u informatie of handleidingen vinden.

Als een product beschadigd is afgeleverd neemt u binnen 24 uur contact met ons op.. 

U heeft een defect product binnen de garantie termijn.

U dient dit te melden door middel van het retourformulier die u kunt downloaden op onze website, of via een RMA verzoek in uw account.

U ontvangt een retournummer en u kunt de artikelen indien mogelijk compleet, en liefst met de originele verpakking met een kopie van de factuur of retourformulier naar ons verzenden. Het retournummer dient u op de verpakking te vermelden.

De verzendkosten naar ons zijn in eerste instantie voor uw eigen rekening, wij zullen de verzendkosten crediteren als na controle blijkt dat de klachten of garantieclaims terecht zijn.

Wij vergoeden op basis van de standaard Postnl (voorheenTNT) verzendkosten zonder extra diensten.
De garantie is beperkt tot fabrieksfouten en omvat dus geen gebreken en schade ten gevolgen van slijtage en oneigenlijk c.q. ondeskundig gebruik door koper of derden. Van Rij Watersport koopt in bij officiële importeurs of producenten. Wij volgen de garantiebepalingen van deze partijen.


Wanneer de klachten of garantieclaims onterecht blijken te zijn worden onderzoekskosten, verzendkosten en indien van toepassing herverpakkingskosten in rekening gebracht.